SENIOREN FITNESS

Bewegen is niet aan leeftijd gebonden. Ook voor ouderen kan gezond bewegen de algemene fitheid verhogen, waardoor het dagelijks functioneren en de kwaliteit van het leven verbeteren. Het is niet alleen erg goed voor u, maar het is ook erg leuk om te doen. Regelmatig bewegen heeft allerlei gunstige effecten:

- een betere conditie

- een beter afweersysteem

- een hoger energieverbruik

Bovendien een soepeler lichaam vermindert de kans op ongevallen. Een lagere bloeddruk, een rustigere hartslag en sterke botten geven minder kans op ziekten als botontkalking en gewrichtsslijtage. Ook vertraagt de natuurlijke vermindering van spiermassa die optreedt als gevolg van ouderdom.

WAT IS SENIOREN-FITNESS

Onder seniorenfitness verstaan we een bewegingsprogramma die is afgestemd op senioren. Een trainingsprogramma bestaat uit afwisselende oefeningen, toegespitst op wensen en mogelijkheden. Het fitness-programma vindt plaats in groepsverband, maar ook is het mogelijk individueel te trainen. Een training duurt één uur, daarna kunt u gebruik maken van de sauna en staat er een lekker kopje kofiie voor u klaar.

VOOR WIE?

- 55-plussers die meer willen dan een straatje om

- mensen die ondanks hun leeftijd actief willen blijven

- mensen die onder deskundige leiding met leeftijdsgenoten op een plezierige wijze aandacht willen besteden aan een stukje inspanning en ontspanning.